fbpx

Helyes táplálkozás avagy út a sikeres fogyáshoz I.

Manapság szinte minden csapból az egészséges étrend folyik táplálékkiegészítőkkel felturbózva és újabb meg újabb változásokkal kiegészítve. Mi igaz és mi hamis ezekből? Cikksorozatunkban eloszlatunk pár tévhitet és adunk pár tippet, hogy könnyebben alakítsd át életmódodat. 👌👩

Az egészséges táplálkozás alapja a több friss gyümölcs és zöldség, valamint a vörös hús helyettesítése fehérrel, mint a halak és szárnyasok. A szénhidrátbevitel csökkentése mellett a sok cukor, só és állati zsírt tartalmazó élelmiszerek visszaszorítása is erősen ajánlott. Ha csak ezeket betartod máris erőteljesebbnek érzed magad, szinte már legyőzhetetlennek. Nézzük meg ezeket egy kicsit közelebbről.

Gyümölcsök és zöldségek ✅✅

Minden szezonnak van zöldsége és gyümölcse, így mindig van lehetőség frissen fogyasztani őket. Ez azért is fontos, mert viszonylag alacsony zsír-, energia-, és szénhidráttartalmúak, viszont jelentős vitamin, antioxidáns és ásványi anyag tartalmuk van, ezért jelentős szerepet játszanak egészségünk megőrzésében. Magas élelmi rosttartalmuk elősegíti a megfelelő bélműködést, teltségérzetet biztosítanak és jótékonyan befolyásolják szervezetünk szénhidrát- és zsír anyagcseréjét. A legjobb ha lehetőséged van saját magad termeszteni vagy frissen megvenni, ugyanis a mirelitekneknek már csökkentett a vitamintartalma. Mik is a 4 évszak gyümölcsei? Vegyük sorra őket.

Tavaszi gyümölcsök és zöldségek 🥕🥕

Ekkor a leveles zöldségeken van főként a hangsúly: sóska, hónapos retek, spárga, karalábé, spenót, petrezsely gyökér, római saláta, újhagyma, sárgarépa, snidling és a zöldhagyma.

Nyári gyümölcsök és zöldségek 🍅🌶🍑🍉

Ebben az évszakban van a legkönnyebb dolgunk:, bab, cukkini, zöldborsó, mángold, paprika, paradicsom, uborka, patisszon, alma, meggy, cseresznye, egres, eper, görögdinnye, kajszibarack, őszibarack, ribizli, sárgabarack, sárgadinnye, szamóca, szilva,.

Őszi gyümölcsök és zöldségek 🍇🥦🍆

Szintén van esélyünk ezekből energiát meríteni: brokkoli, csemegekukorica, csemegeszőlő, dió, fokhagyma, füge, karfiol, kelbimbó, kínai kel, körte, padlizsán, petrezselyem, szőlő, vöröskáposzta, zöldbab.

Téli gyümölcsök és zöldségek 🍏🍎

A hideg tél könnyen elveszi mindenki kedvét az egészséges táplálkozástól, de nem szabad hagyni hogy az időjárás a kedved szegje! Ezek segítenek benne: birsalma, cékla, csicsóka, fehér káposzta, fekete retek, kelkáposzta, lilakáposzta, naspolya, pasztinák, póréhagyma, sütőtök, téli alma, téli körte, zellergumó.

Összességében a legjobb ha a mindennapjainkba beépítjük a gyümölcsöket és zöldségeket, hisz számos jótékony hatással rendelkeznek a szénhidrátbevitel csökkentésétől a természetes vitaminforrásokig. Korábbi cikkeinkben olvashattok a fontosabb vitaminokról, jövő héten pedig a húsokat vesszük górcső alá. Reméljük Velünk tartotok! 💙💙

#bodywade #étrend #tudatosélet #életmódváltás #healthylifestyle #healthyfood #táplálkozás #életmód #életmódváltás

Főoldal – Inceptor (bodywade.hu)

bodywade termekek

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük